onsdag 14 juli 2010

Njöt en stund...

...av den något kallare temperaturen idag, passade på att ta en långpromenad. Nu skiner solen och det är riktigt varmt på balkongen men idag blir det ingen bikini på. Ägnade hela dagen igår i det plagget på en båtbrygga, med en av mina bästa vänner, skvallertidningar, kaffe och sallad. Så skönt! Men idag behöver kroppen vila lite från sol, man börjar bli härligt gyllenbrun nu.
Kvällen igår spenderades på Gröna Lund, inte med att åka karuseller kan jag lova, är både höjdrädd och lättskrämd. Utan för att lyssna på Torsten Flinck, han har en magisk och maktfull röst på teatersenen och det är härligt att höra den med hans egna ord sprutande samt maffiga visor. Det var riktigt varmt vid Lilla scen kan tilläggas... Vi har årskort på Gröna Lund och har redan hunnit njuta av några riktigt bra konserter och fler återstår det att bli. Perfekt vardagskvällsnöje! Jag har väldigt blandad musiksmak kommer ni att märka...
Ska nu åka in till city och tillsammans med en god vän leta upp bordsdekorationer till vår gemensamma goda väns bröllop, vi är dekorationsansvariga, ett mycket lyckosamt uppdrag kan jag lova som passar oss två perfekt!
Funderar samtidigt på att titta på en ny telefon, är lite sugen på en iPhone, då kanske det skulle bli lite mer personliga och egna bilder här på bloggen.
Njut det kommer jag att göra, kan inte låta bli att tänka på att om ett halvår är de värsta månaderna på året här, januari, februari och mars, det är verkligen mina deppmånader. Från maj och fram till jul och nyår så njuter jag bara av Sveriges vackra färgskiftningar.
/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar