fredag 5 augusti 2011

Biotips...



...måste jag ge er idag efter gårdagskvällen i biomörkret!

Hoppas ni alla får njuta av underbart solsken idag, som jag! Stockholm har verkligen haft ett helt underbart väder denna sommar. Dock har jag suttit lite för mycket i bikini på balkongen vilket har fört med sig en färgnyans mellan fram- och baksida haha så snyggt!

Igår såg vi Kronjuvelerna på bio, en så vacker film som skapade många tankar och funderingar. Jag gick dit i tron om en komedi, antar att det är för att Björn Gustavsson är med som jag hade fått det för mig. Istället blev det kärlek, sorg, glädje i Alice i Underlandet tappning alá Sverige. Den är verkligen sevärd! Och det var riktigt skönt att tillbringa två timmar i ett svalkande biomörker med en massa popcorn.
Jag hade även fått för mig att det var en ungdomsfilm bara men nej den passar perfekt för vuxna också. Dock fick jag en idé till ett temarbete till vårterminen för mina 5:or med filmen som utgångspunkt, kan nog bli spännande.

På schemat idag står tvätt, inne på 4:e maskinen nu...bikinin ska på och underbar deckare ska läsas i solen. Kvällen ska spenderas på en riktig favoritrestaurang med goda vänner, mat och vin, jag berättar mer sedan...

Det har även shoppats lite på förmiddagen, jag har blivit så duktig på att fynda på REA, det har jag aldrig lyckats med tidigare.

Kram/C.

3 kommentarer:

  1. Halloj där !!
    Du, jag har storlek 40 på mina Prime Boots, och skaftvidden är 40 cm på dom..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Anette!
    Kram till er båda!
    /C.

    SvaraRadera