lördag 20 augusti 2011

Missoni mysdagens...













- Posted using BlogPress from my iPhone


...denna regniga lördag!

Lite skönt tycker jag:) det passade både mitt humör och min agenda mycket bra idag:) Planering av terminen står på dagens "to do", på måndag kommer eleverna, kul!
Ny skollag och ny läroplan gör att mycket blir nytt i skolan de kommande åren och arbetet måste verkligen börja direkt, nu, för att man ska få en klarhet i allt det nya.
Fast nog är det lite speciellt att det kom i tryck i juni och ska gälla från augusti? Missförstå mig ej. jag tycker att förändringarna känns bra men vad hände med implementeringstiden?

Dagens blev, grå mysbyxor från H&M, fårskinnstofflornas säsong är här så nu är de på:) och min underbara Missoniponcho I LOVE!

Ponchon ska ju vara ett av höstens nyckelplagg, underbart tycker jag! Sambon kollade igenom Odd Mollys höstkollektion igår... hmmm jag la upp den på tv:n så kollade vi på storbild haha tur att ni som läser min blogg är lika Odd Molly tokiga som jag.
Plagget han mest fastnade för var just ponchon. Hmmm ska jag lita på hans goda omdömme och slå till? Är det någon som provat eller känt och klämt, hur är den? Och fungerar den på en storlek 4?



#884 Pancho Poncho i Mid indigo


Kram/C.

5 kommentarer:

  1. Ja visst kom det hastigt allt det nya i skolan... Det gäller att jobba på.. Mina elever kom redan i tisdags. Vilken fin poncho du har! Kram Linsan

    SvaraRadera
  2. Odd Mollys poncho är helt underbar! Vet inte hur den funkar på en fyra, är en tvåa själv. Tror det har mest betydelse beroende på hur lång man är. Den är inte så jätte lång. Missonin var jättesnygg! Kram

    SvaraRadera
  3. Ja du, har också funderat på det där med implementeringstiden...? I Stockholm ska vi ju också skriva LPP- som under sommaren fått namnet PP (blir galen på alla p-dokument: PP, IUP osv osv)- hur ända i glödheta tror de att vi ska hinna få till sådana i alla f e m ämnen, nej, s e x ämnen jag har??

    Missförstå mig inte heller, jag tycker i grunden att förändringen är bra, men jag tycker också att det har kommit lite snabbt i "gällande" fasen! Rektor vägrar låta oss bestämma vad vi ska göra i de olika årskurserna (nej- inga lokala kursplaner!) men visst måste man i herrans namn komma överens om vad vi lägger tyngden på i de olika årskursen i de olika ämnena? Sedan kan det temaläsas osv men annars blir det ju lite konstigt om en elev går om, flyttar, flyttar in osv?

    Hur gör ni med detta? Nyfiken!

    Kram- har också en massa jobb-to do i helgen m.a.o.

    SvaraRadera
  4. Förresten, glömde, är också sugen på just ponchon och dividerar med mig själv vilken färg som är bäst och om den verkligen är värd 1800 kr....

    Kram igen!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du ska lyssna på maken, ponchon är verkligen jättefin.
    Kram

    SvaraRadera