torsdag 21 juli 2011

God Morgon och middagstips...

...hoppas att ni har sovit gott!
Regnigt i Stockholm idag men det känns helt ok, det har varit kvaft några dagar så det behövdes lite frisk luft, skönt! Sedan hann jag sola ganska mycket igår och är näst intill lite bränd så det är bra om huden får vila lite.
Det blir nog en lugn dag idag...

Hade en jättetrevlig tjejmiddag här hemma igår, mysigt! Det var mina tre närmaste vänner som jag känt nästan hela livet känns det som. Två av dem träffade jag redan i år 4 och den tredje anslöt på gymnasiet. Det är trygghet med sådana vänner! Vi har börjat planera för en New York resa till våren, vore så kul! Vi brukar ofta resa tillsammans och det har blivit några resor genom åren, allt från språkresor till möhippor och shoppingresor. Just vi 4 kompletterar varandra riktigt bra och gillar att göra samma saker.

Jag tänkte bjuda på ett enkelt och mycket gott middagstips på en alltid uppskattad kycklingpaj som jag bjöd på igår. Ingen aning var det egentligen kommer från, fått det av syster.

Kycklingpaj

Sätt ugnen på 200*

4 dl keso
2 dl vetemjöl
1 dl flytande margarin som värms upp

Blanda ingredienserna till pajskalet och "tryck ut" i en större pajform, förgrädda i mitten av ugnen, ca 10 min.

1 grillad kyckling
4 dl creme fraiché
pinjenötter efter smak
honung efter smak, jag brukar ha i ca 1 dl citronhonung
Chevré ost, ca 4 hg
Svartpeppar & salt

Rensa kycklingen och skär upp i mindre bitar. Skär bort de hårda kanterna på osten och smula eller skär i mindre bitar. Blanda alla ingredienser ordentligt i en skål. Blandningen kan förvaras i kylskåpet en stund, medan du förbereder annat.

Fördela blandningen över pajskalet, grädda i mitten av ugnen ca 30 min.
Servera med en god sallad eller grillade grönsaker.
Gott!





Ha en skön dag!
Kram/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar