måndag 25 juli 2011

Onödig irritation...




...och god morgon!
Hoppas att ni alla sovit gott (trots att det närmar sig lunch...)! Hjälp vad jag sover! Förstår inte att det finns någon trötthet kvar i min kropp:) men det gäller att ta vara på de sista sovmornarna.
Idag packas väskorna igen, imorgon beger vi oss till Norrland för att träffa sambons familj och gamla goda vänner. Det ska bli mysigt!
Dock tycker jag varje år, vi åker alltid upp samma vecka, så fort vi passerat Sundsvall så kommer hösten...mycket kyligare i luften där uppe. Jag lyckas alltid packa fel och får frysa så denna gång ska jag packa jeans, maxiklänningar och koftor, då blir det garanterat finväder!
När man ändå är inne på väder, när man läser bloggar från andra delar av Sverige än Stockholm (dvs de flesta) så slås jag av att ni verkar ha ganska dåligt väder i sommar. Kallt och regn! Jag har mest befunnit mig i Stockholm eller Dalarna och vi har haft helt underbart väder. Några sommarregn hör ju bara till. Varma kvällar och många dagar i bikini har det blivit...vi har nog haft tur!

Till dagens rubrik, onödig irritation
, går till de butiker som säljer Odd Molly men inte tar in storlek 4, varför??? Endast 0-3 finns. Först har jag tänkt att de kanske säljer dåligt men allt eftersom att man följer släppen så inser man ju att 4:orna nästan alltid går åt först. När reorna kommer är det ju inte överflöd av de stora storlekarna utan mer av de små. Jag tycker att det är lite konstigt att Odd Molly går med på att sälja ej fulla storlekssorteringar. Jag har tidigare jobbat med inköp och då var det otänkbart, dock ska man kunna komplettera med de storlekar som man behöver. Jaja...jag vet, onödig irritation!!!

Vad säger ni om denna underbara Marc by Marc Jacobs goding i höstligt rött, finns HÄR!

Kram/C.

3 kommentarer:

  1. Jag som har storlek 4 instämmer i din irritation ! Hopplöst... Hoppas att ni får en härlig norrlandsresa och att din packning blir bra:) kram Linsan

    SvaraRadera
  2. Håller helt med! vår butik i stan tar inte in 4:or. Har tänkt fråga men aldrig kommit mig för. Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack tjejer!
    Skönt att ni förstår vad jag menar:)
    Kramar till er!
    /C.

    SvaraRadera