onsdag 8 september 2010

Tre veckor...

...in på terminen brukar jag inte känna mig så här trött... Älskar mitt jobb, att undervisa och följa barnens kunskapsutveckling! Men dessa första veckor på jobbet har verkligen varit fulla av händelser som man kanske tycker inte är skolsaker, men blir det ändå. Eleverna påverkas av saker runt omkring, sin familj, vänner osv. Som klasslärare känns det ibland som det mesta av ens tid går till just det där andra, allt runtomkring. Dagen har handlat om stöld, elever på rymmen, flertalet telefonsamtal och mail med föräldrar, dramatiska psykologutredningar, tre timmars konferens...glömde berätta att jag även haft lektioner mellan kl. 8.00 och 14.00 samt rastvakt. När man kommer hem är man bara helt slut...hjärtat klappar...
Funovits scarf i ett paket på posten förgyllde min dag, nu blir det en tidig kväll i säng!
/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar