söndag 13 mars 2011

God Morgon Söndag...

...hoppas att ni har fått njuta av en lika skön söndagsmorgon som jag:) klädd i velour, ätandes nybakade scones, tittat på tv 4 morgon, bläddrat i tidningar och bara tagit det lugnt! Så skönt och livskvalitet för mig! Datorerna här hemma har strulat under veckan så därför har jag varit lite osynlig...

Det gör lite ont i hjärtat när man läser runt på fler av bloggarna som jag brukar läsa dagligen och möts av elaka och mycket hårda kommentarer, allt beroende av att man tycker olika... Det jag slås av är, varför klär man sig i Odd Molly om man är så missnöjd med deras kvalitet, deras design, allt var bättre förr osv? Varför lägger man då ut en massa pengar, om man inte blir nöjd?
Till en början när jag köpte mina första Odd Molly plagg, runt år 2006, tyckte jag att mycket av plaggen var alldeles för folklore och passade mig inte alls. De senaste tre åren har jag handlat väldigt mycket från Odd Molly och stilen har passat "mig" bättre. Dock har jag alltid blandat ut med andra designers. Enligt min smak har kläderna blivit bara snyggare och snyggare för varje kollektion som går. Samtidigt inser jag att jag inte alltid kommer att gå omkring klädd i Odd Molly...andra märken kommer tids nog ta över mitt shoppingkonto det är jag ganska säker på:)
En liten sak till, är kvaliten verkligen så dålig? Jag har en massa plagg, många som jag har tvättat en massa gånger, jag har bytt EN dragkedja! Och det i ett plagg som är mycket välanvänt och ÄLSKAT! Jag har aldrig behövt göra en reklamation.
Visst dessa fransar är ju inte det bästa, men jag kan ju inte skylla på kvaliten utan mer på att jag fastnar i allt:) Hmmm det var några av mina tankar...

Melodifestivalen igår, vilken kväll, helt underbart!!! Älskar dessa veckor av schlager, de förgyller verkligen dessa vintermånader. Jag hade förmånen att få vara på genrepet i fredags kväll, så kul att se live! Men det är verkligen en tv-produktion som ger allt för att det ska se bra ut i tv inte på en scen. Det var häftigt igår att se det på tv, ett riktigt bra startfält enligt mig. Favoriterna var Swingfly och Sanna Nielsen, I LOVE:)
Med på Melodufestivalen fick denna nya favorit göra premiär,



...jag trivdes så bra i min #613 Hookup s/s Dress i chalk från Odd Molly!

Kram till er där ute!
/C.

6 kommentarer:

  1. Jag kan bara svara för mig själv. Jag ÄLSKAR odd molly och tycker inte det finns något annat märke som gör lika fina kläder. Däremot har jag haft stora problem med söndriga kläder. Nämligen: band som lossnat på Crochet Lovely knit, spontant hål i Butterfly Cardigan, trasig dragkedja på Early Spring Dress och Saloon dress, totalt trasigt tyg i Saloon dress som jag fick spendera timmar med att laga, spontant hål i tyget på båda mina Voile Short dress och att alla fyra tofsar lossnat, sidensömmar som dragit sig redan innan användning i sidenklänningar x flera, stora hål i alla strumpor trots upprepad stoppning och förstärkning, samtliga knappar lossnade efter en användning av min vinterjacka osv osv. Jag tycker att det är rimligt att man får lyfta dom kvalitetsproblemen i en OM-blogg utan att man måste sluta blogga, sluta handla OM eller ta kritik av andra bloggare. Man skulle kunna tro att bloggläsarna tar det personligt när man kritiserar OM med tanke på hur starka reaktionerna varit.

    Jag lämnar nu denna diskussionen för gott och kan konstatera att man ska sitta ner i båten och va tyst eller helt enkelt hoppa av båten. Jag ska verkligen höra med OM själva på torsdag vilket dom hade föredragit.

    /M

    SvaraRadera
  2. Hej Dr Molly!
    Tack för din kommentar! Jag skrev ett längre svar i din blogg:) Ville också bara säga att det var tråkigt att höra att du har råkat ut för så många reklamationer, jobbigt när det sker! Tänk vad olika det kan vara.
    Kram till dig!
    /C.

    SvaraRadera
  3. Jo, det stormar...Jag har sagt vad jag tycker rent allmänt. Har råkat ut för både bra och usel kvalitet. Men som jag sa, det är inte bara OM som har problem med det.

    Jag har saknat dig i alla fall.

    Nu börjar NP....huvva...ser inte fram emot allt extra jobb och omdömen och samtal....får se hur mycket man hinner blogga-helt klart!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej Forbid!
    Saknat dig också!
    Svarade dig på din blogg:)
    Kram/C.

    SvaraRadera
  5. Klänningen är fantastisk! Och din header på bloggen är fantastisk! Får tatueringskänningar av den högra fågeln i blomman:)
    Jag har inte heller haft några stora kvalitéts-problem. Några saker har gått sönder och visst blir man skitsur när det händer! Men på det stora hela har dom hållit bra....
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Hej Linda!
    Tack snälla du! I LIKE IT:)
    Kram tillbaka till dig!
    /C.

    SvaraRadera