lördag 16 oktober 2010

Förkväll...


...i TV 4 har verkligen blivit bättre denna säsong! Bättre programledare och inte så skrikigt som jag tidigare tyckt att det har varit.
Igår blev jag riktigt glatt överraskad när de tagit dit Charlotta Flinkenberg för att ge modetips, kommer att komma varje fredag om jag förstod rätt. Äntligen någon som man kan identifiera sig med! Ofta är det annars 20 åriga tjejer, smala osv som sitter och ger modetips, av det blir jag inte inspirerad! Charlotta tipsade om hur man som kurvig kan klä sig smalare, massor av bra tips! Läs hennes blogg på CHIC så kan du ta del av dem. Jag är alltid noga med att ha tjocka, heltäckande strumpbyxor, gärna 100 den, det får man snyggare ben av. Igår sa Charlotta att de även ska vara helt matta, ej blanka, så sant mycket snyggare! Ett annat tips jag ska ta med mig är att bredare bälten i midjan gör att man ser bredare ut, smala bälten ger en smalare midja. Jag har tänkt tvärt om kan jag erkänna,att breda täcker mer. Detta måste jag prova =)

Nu är äntligen min iPhone igång, är så glad! Äntligen en fungerande telefon. Jag har tänkt att i och med det så ska jag bli mycket bättre på att ta egna foton till bloggen. Det börjar idag med ett riktigt uselt foto på ett mycket snyggt inköp som jag gjorde idag på stan. Jag har länge letat efter en mössa nämligen. Odd Mollys mössor är så fina, men av ull, jag skulle klia ihjäl mig. DAY har jättefina med paljetter på, men är det värt det priset för en mössa, man kan nästan få en klänning för samma pris! Det blev istället denna budgetvariant från VILA, märket Pieces för 99.50, finns även på vissa Vero Moda butiker. Svart mössa, full av paljetter, nu är det ok med en bad hairday =)
Nu blir det middagsfix här!
/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar