tisdag 12 oktober 2010

Fryser...


...hösten är verkligen här nu! Det är riktigt kalla vindar! Förkylningen håller i sig så kanske är det därför man fryser lite extra..
Idag blev det svart Wigwam, trivs så otroligt i denna förnyade modell, trivs i och för sig i den gamla också, men denna nya lite extra. Gillar verkligen att den är några extra cm lång, det blir mer en klänning. Är så sugen på den lila också!

Kaos på jobbet idag också, stress, stress och stress. Tänk om man ändå bara fick koncentrera sig på det man egentligen ska göra, det vill säga undervisning. Just nu går vi och täcker upp på en lärartjänst där det inte finns någon anställd, vad får vi för det? Dessa extralektioner varje vecka gör helt enkelt att man inte orkar med.

Borde inte vintersläppet från Odd Molly komma snart?! Väntar och väntar...
Imorgon ska jag på middag med några kollegor, orkar verkligen inte...men kanske är det vad jag behöver =)
Njut av kvällen det ska jag göra genom att krypa ner i sängen och njuta av att jag inte släpade med mig en massa jobb hem ikväll! Natti!
/C.

1 kommentar:

  1. Åh, vad jag känner igen mig....att få ägna sig åt det man verkligen ska...undervisa och planera för det...Inte lösa alla världsproblem, få ta skit för att andra får jobb att göra som inte är mitt fel...Idag hade jag en lång diskussion med maken hur man hanterar att man har en i sin klass (obehörig som ska undervisa) som eg. inte vill undervisa, som utstrålar att den inte vill, klassen är ganska krävande så man kan inte glida in eller bara stå och "vara arg" som en del gör...Personen ifråga lämnar kaos efter sig hos mig: saker överallt. Tar inte hand om det som stökats ned, stökar till det som jag har lämnat för mina lektioner (jag har nästan alla klassens lektioner) sätter in papper i böcker som det inte hör hemma i...ja, you name it, jag orkar snart inte längre med detta. Vad gör man?

    Ja, ikväll sitter man och myser med mollysar och dricker te, försöker att tänka bort den fördjupade ped. kartläggningen som måste göras innan den 25:e och rättningen av en del högar....Försöker hitta på en reservplan om det blir inställda idrottslektioner imorgon, eftersom man samtidigt är kallad till EVK....
    Tur att man kan le...!

    SvaraRadera