söndag 3 oktober 2010

Hes...


...så hes! Nästan ingen röst kommer fram. Gick hela veckan med feber och förkylning och nu har det satt sig på stämbanden. I mitt yrke är rösten mitt främsta verktyg, jag pratar hela dagarna mellan kl. 8.00-14.30 konstant nästan, har genomgångar, ger förklaringar, hjälper elever med olika saker. Vet inte riktigt hur det ska gå imorgon, dock vet jag med mig att eleverna är väldigt respektfulla och extra tysta när det behövs. Tyvärr är det inte första gången som jag tappar rösten, händer minst en gång per termin.

Fick äntligen kontakt med tjejen som vann min klänning på Tradera, hennes bredband hade legat nere men nu är det fixat, tur att jag inte hade hunnit sätta ut klänningen igen.

Idag ska jag försöka städa bort lite byggdamm här hemma samt ta hand om rättningspåsen som ligger orörd här bredvid.

Hade en trevlig kväll igår, trevligt att träffa gamla goda vänner! Kvällen blev dock ganska kort för mig, var hemma före tolv. Rösten och den täppta näsan tillät mig ej att gå vidare. Med ut fick denna goding gå, ni har sett den förr här på bloggen men än så länge var den oanvänd.

Hoppas att alla som var på Odd Molly träffen i Göteborg hade en mysig helg! Jag kan tänka mig det, hade varit kul att följa med någon gång och shoppa med likasinnade tjejer.

Trevlig söndag!
/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar