söndag 13 februari 2011

God Morgon Söndag...




...skönt med en dag ledigt till! Fortfarande förkylt och lite febrigt här, hoppas verkligen att det känns bättre imorgon då det är dags för jobb igen! Här blev det en riktig lyxfrukost idag med bacon och ägg, brukar unna mig det en gång i veckan...helgmys!

Tänkte delge ett litet shoppingtips till er med breda vader, som mina, men som ändå önskar ett par riktigt snygga Hunter gummistövlar. Modellen heter Hunter Adjustable och de kan man ställa in skaftvidden på med hjälp av ett spänne. De har samma skafthöjd som de vanliga Huterstövlarna dvs riktigt snyggt höga. Vet att jag har tipsat om dessa här på bloggen tidigare men jag känner att tipset var värt att ge igen. Längtar efter att få gå i våriga vattenpölar med mina:)

Ha en skön söndag!
Kram/C.

4 kommentarer:

  1. Aha! Jag som inte hittat gummistövlar som funkar de senaste 10 åren...kanske ska man kolla in dessa....maken brukar klaga på att jag inte kan göra "allt" han vill utomhus bara för att jag inte har några bra stövlar att kladda ned... ;-)

    Men de är väl svindyra förstås...

    Och ta det nu lugnt! Bättre en dag till hemma imorgon än halvsjuk till jobbet: då blir det bara backlash! Vet hur du känner men tänk på dig själv, för det gör ingen annan....om du förstår vad jag menar!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    Jag har tänkt köpa mig ett par Hunter Adjustable,,men jag undrar hur de är i storleken ? Har hört att de är stora...

    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Forbid- Priset är som en Odd Molly ungefär:)
    Mår bättre idag tack! Nedräkning till Sportlovet, då har man tid att vara sjuk...

    Helena - Jag tycker att de är ganska små måste jag säga, jag brukar ha 39 men har ganska breda fötter, i dessa köpta jag 7 dvs 40/41 och de är perfekta. Då får man i ett par tunnare knästrumpor. Hoppas att det var till hjälp:)

    Kram till er!

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag som har stora vader har ett par röda Hunter Adjustable som jag köpt från ett företag i storbrittanien som heter Countryattire. Finns på www.countryattire.co.uk. Jättesnabb service, gratis frakt. Kollar jag idag på http://www.countryattire.com/hunter-original-adjustable-red.html så kostar de 69£, 750kr dvs halva priset mot i Sverige. Brukar ha storlek 40-40,5 och då passar strl 7 (40/41) bra. men sen är ofta tanken att man skall få plats med en extra tjock strumpa i.

    SvaraRadera