fredag 25 februari 2011

Sportlov...



...äntligen! Så trött...jag är hem en kortis för att hämta väskan och sedan sätta mig i några timmar på ett tåg, helt underbart! Jag ska ladda upp med gott fika och massor av tidningar:)

Hej där ute! Hoppas att det är väl med er alla! Just nu är jag en mycket oaktiv bloggare, jag har haft några riktigt jobbiga dagar på jobbet...
Jag tänker inte gå in på detaljer, men något som slår mig är, har all denna kritik i media mot skolan gjort att man glömt att vi lärare faktiskt också är människor? Att vi också har känslor? Att det faktiskt är barnens kunskaper vi är ansvariga för, ej deras uppfostran...självklart är vi ansvariga för att barnen mår bra i skolan och vill komma...men när eleverna hittar på en massa bus, då menar jag en massa, är det inte föräldraansvaret som ska träda in då?
Nu ska jag släppa detta och bara vara människa under en vecka:)
ps. Mina elever är underbara....

En massa paket har trillat in här med fina vårkläder, underbart...jag anar en rosa tråd:)paketens innehåll får ni se en annan dag!

Igår var vi på Odd Molly outleten i Barkaby efter jobbet. Så mycket fint men nästan allt i storlek 0 och 1, så har du den storleken så tycker jag verkligen att du ska åka dit och fynda! Provkollektioner till 75%!!! Det fanns fyra plagg i storlek 4 i hela butiken, två av dem följde med mig hem:)

Jag bjuder på en dagens #529 Lacie strap Dress i almost black och Timeless klänningen i grey, snygg kombo! Till det skinntights och låga Primeboots...och dunjackan som jag är sååå less på!

Nu tar jag sportlov!
Kram till er alla!
/C.

1 kommentar:

  1. Håller helt med dig ang. skolan/media och att det glöms bort att vi lärare faktiskt är MÄNNISKOR också, inte maskiner som man förvänta sig ALLT av!

    Men- nu är det sportlov- jippiee!

    Kram!

    SvaraRadera