torsdag 18 november 2010

#501...


...Saga shimmer l/s Dress från Odd Mollys vinterkollektion, så fin! Är det någon som vet var man kan hitta denna i storlek 4? Jag har letat men hittar den ej, denna skulle nämligen passa perfekt i min garderob :) Finns det någon som har provat denna och vet om den fungerar när man har större byst?

Dagen har gått åt planering och fix till jobbet. Jag älskar mitt jobb och tycker att det är superkul att vara lärare! Jag saknar det verkligen nu när jag sitter med knät i paket här hemma!
Men tanken slår mig...är det verkligen meningen att man ska lägga ca 2-3 timmar på jobbet per dag och dagar som idag 4-5 timmar när man faktiskt inte får lön för det... Jag vet inte, vad säger ni?

Njut av kvällen!
Kram/C.

3 kommentarer:

  1. HEj
    Jag har den klänningen, den är så fin. Sätter ut bilder imorgon ev under helgen (om jag kan för min justerade axel) så får du se hur den sitter på en E kupa.
    Min är från OM:butiken på Humlegatan, ring och prata med dom, det kanske finns kvar.

    Nej självklart ska du inte arbeta när du är hemma och nyjusterad.
    Sen kan jag tycka det är skillnad på arbete och arbete - om jag passar på att förkovra mej i något eller djupdyker i något - som jag är intresserad av på jobbet eller privat. Så mår jag säkert bättre under tiden jag är hemma.K/

    SvaraRadera
  2. Nä, farao, inte är det väl rätt att man ska fixa och dona flera timmar per dag gratis för jobbet?? Ska det vara så så bör också lönen vara MYCKET högre. Detta med ledigheter är också intressant. Många har ju fått minst 6 veckors ledighet per år numera, ibland mot att de inte kan ta ut övertidsarbete i pengar/tid. Detta är ju naturligtvis en dålig deal, i alla fall vad jag har sett, men på dessa jobb finns det också en fantastisk möjlighet som inte finns som lärare: viss flextid..tänk vad det skulle hjälpa under småbarnsåren...Fattar ju att det inte går: när lektioner börjar måste man ju vara där, men tanken...
    Det intressantaste är ju att de som har t.ex. 6 veckors semester, ej övertid då, har ändå BETYDLIGT mer i lön än en överarbetandet, slutkörd, med hela samhällets börda på axlarna, lärare...

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset Mimmi! Jag ringde men tyvärr hade de ingen 4:a kvar! Jag får hoppas på tur någon annanstans:)

    Forbid me not, jag kan bara hålla med, så sant.

    Kram/C.

    SvaraRadera