tisdag 30 november 2010

Hyacinter...



...är ett måste i adventstid! Gillar dem mest innan de slår ut måste jag erkänna. Här planterade med grönmossa och en liten dalahäst :) patriot som man är, dalkulla!



Att vara stark är inte att aldrig falla
att alltid veta
att alltid kunna
Att vara stark är inte att alltid orka skratta
att hoppa högst eller vilja mest
Att vara stark är inte att lyfta tyngst
att komma längst eller att alltid lyckas

Att vara stark är att se livet som det är
att acceptera dess kraft
att ta del av den
att falla till botten
att slå sig hårt och alltid komma igen
Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa
för att nå dit


Dikt skriven av Marie Fredriksson

Denna text har jag fått av min mamma, den plockar jag fram ibland när jag behöver stärka mig själv...och idag åkte den fram...

Kram/C.

1 kommentar:

  1. Men oh vad bra dikt, jag ska genast kopiera av den och lägga på ett bra ställe...!

    Och visst orkar du! Snart är det väl över! Och vad kan hända på jobbet t.ex.? Tja, inte värre än en orkan som dragit fram? Och vad är väl det, ja inte som en en bal på slottet... ;-)

    Fick besked om nya lönen förra veckan...grrr. Tänk om man kunde få betalt efter det jobb man göra va! Dags för samtal med chefen känns det som! Som om det skulle hjälpa!

    Och jag älskar också hyacinter!! MÅSTE ha några fast inte för många för då doftar det för starkt här hemma...

    En annan favorit jag har är liljekonvalj...åh vad bra jag mår av att lukta på en liljekonvalj om våren...

    Ha det gott nu!

    SvaraRadera