fredag 5 november 2010

Äntligen...

...är garderoberna i det nyrenoverade sovrummet uppe, så skönt! Men med detta tillkommer ju alltid att kläder måste rensas, jag är så dålig på att slänga och göra mig av med saker. Det bästa är när mamma eller min syster kommer hit eller någon vän, de älskar mina renshögar och då känns det så mycket bättre att göra sig av med dem. I perioder är jag duktig på att lämna till Myrorna men ibland blir jag bara för lat och det åker på tippen, inte ok, det måste jag ändra på!
Hur gör ni med alla sommarkläder och skor? För mig blir det stora plastsäckar i källaren, något som kläderna inte mår bra av. Det blir ju nästan ett måste att plocka undan det som är ur säsong när man bor i ett land som Sverige där årstiderna varierar så. Ofta försöke jag dock köpa klänningar som fungerar både med kofta och stövlar på höst och vinter samt med ballerinas när det blir varmare.
Snart ska jag gå och hämta paket, 3 stycken, inte ett enda med Odd Molly i. Det känns som att jag redan har köpt det från höst- och vinterkollektionen som jag vill ha, men jag vet med mig att när reorna börjar så kommer jag att hitta plagg som jag absolut behöver och inte kan leva utan! Konstigt, svårt att förklara...men kanske ni där ute förstår min känsla...
/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar