tisdag 19 april 2011

God Morgon soliga Tisdag...





...åh vilket underbart väder! Fast idag är det en måste-fixa-dag! Ja ni vet vad jag menar, saker som bara måste göras...tvätta, skicka Tradera-paket, betala räkningar, ja jag ska till och med deklarera. Jag har en förmåga över att bli så stressad över att sånt inte är gjort, trots att det inte ska vara gjort förrän om en månad. Bättre att jag gör det så slipper jag tänka på det dvs stressa upp mig något mer.
Är just nu tokig på min bostadsrättsförening, fasadrenoveringen är fortfarande inte klar! De började i oktober! Sen blev det för kallt, ja det kan jag förstå, men samtidigt varför börjar man en fasadrenovering i Sverige när det snart är vinter??? Vet man inte då att det snart bli kallt eller?! Vi har alltså varit "inplastade" i 7 månader! Nu är i alla fall plasten borta sedan två veckor på framsidan så det känns inte riktigt som att vi bor i en grotta längre...men baksidan, byggnadsställningar, plast och persiennerna nere.
Jag har ganska rejält struntat i grannarnas klagomål över detta tidigare, tänkt jaja de blir väl klara snart...men nu blir jag snart tokig, i detta fina väder vore det ju underbart att kunna få använda sin balkong!!! Nya balkonglådor inhandlade, golv som ska läggas, ja allt står nu inuti lägenheten....
Oj oj vilket surarinlägg, behövde nog bara få skriva av mig lite, nu ska jag vara lugn resten av dagen och istället gå ut och sätta mig på en parkbänk och sola (dock utan bikini) :)

Lite mer shopping från H&M till sommaren har det blivit för mig, dessa två underbaringar från H&M Consious kollektionen. Jag kunde inte bestämma mig för färg, så för 199 kr styck så blev det båda två.
Älskar verkligen Odd Mollys silkesklänningar, underbara! De skapar översvämning i min garderob, dock på ett mycket trevlig sätt...men på sommaren används de mest till fint!
Till dem skulle jag gärna ha dessa sandaler från Brandos och märket Why not!

Ha en bra dag!
Kram/C.

1 kommentar:

  1. Ha en skön dag!

    Själv ska jag ut och sitta en liten stund snart, ska bara packa lite paket också...och till posten borde jag åka en sväng också...

    Gudars vad skönt det är med ledighet! Synd bara att det är ganska så långt till nästa sedan...ända till Kristi Flygare....!

    Nåja, jag lär nog ha att göra fram tills dess ändå så det lär nog inte vara några problem att fylla tiden... hahaha.

    Fick saker jag beställt från HM igår. Mest till maken, som inte bryr sig ett dyft vad han har på sig bara det sitter bra, men lite smått och gott till mig. Stackars barnen fick inte mycket: äldsta lite grann, mellan inget (allt i hans storlek var slut :-( ), lilla damen lite lite grann. Men jag syr ju så de har nog ändå...
    Själv hittade jag lite nattlinnen att sova i, en slit och släng klänning i blåvitt randigt, beige långa leggings (äntligen- har bara haft caprilånga förut), ett par marinblå korta leggings och ett par jeansshorts. Jeansshortsen blir nog bra, men funderar på att sprätta bort deras uppsydda uppvikning och göra dem lite lite längre i benen....

    Jisses, vilken lång kommentar!

    Ha det gott i solen! Och ta det lugnt!

    Kram!

    SvaraRadera