lördag 8 januari 2011

Velour I LOVE...






...mina mest använda plagg från Odd Molly är absolut mina velourplagg! Pefekta när man är trött på morgonen och bara vill ha något mjukt på sig. På mitt arbete passar de jättebra med snygg underklänning och sjal till.
Dock förstår jag inte alls varför jag inte har slagit till på någon klänning från pre-spring?! Eller jo, jag vet faktiskt varför, jag fixar inte riktigt färgen på broderierna, de guld-gula. Därför har jag fastnat på dessa två färger i #577 Ka-ching pocket Dress, dark rose och chalk som har broderierna i silveraktig tråd (ser det ut som på produktbilderna).
MEN, nu kommer ett stort men, kan man ha dessa färger när man är en storlek 4 eller kommer jag att se ut som barbapappa???

Ni som har provat modellen, vad skiljer den mot älskade Fondan? Är de lika i storleken?

Hoppas att ni njuter av lördagskvällen, själv har jag njutit av lite rosa bubbel i tv-soffan. Så trött på att gå på kryckor nu...känner mig lite instängd, elfte veckan, bara några veckor kvar...

Kram/C.

5 kommentarer:

  1. Jag har ingen Fonda men som jag skrev i min blogg så var dessa väldans trånga på överarmarna. I övrigt var den rymlig till normal i stl, jag provade över jeans och det fungerade.
    Klart du ska ha i den färg du tycker mest om!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Har du sett mina bilder? Vi har ju samma size 4. Den jag provar är svart. Den är väldigt avslöjande, alla mina volanger syns tydligt.

    http://mimmismums.blogspot.com/2010/12/tisdag-28-december.html

    SvaraRadera
  3. De är lite trånga i ärmarna. Ja. Jag har faktiskt plain dress i stl 3. Fast då är den lite för stor för övrigt. Sedan är jag just nu lite större än vad jag vill. Så det är dags att krympa lite, tänkte börja ikväll med en tur på innecykeln.

    Min känsla är att pocket dress är nog mer förlåtande än plain. Anledningen till att jag valde plain var just att jag tyckte att pocket var så lik fondorna...Med en slinkig underklänning under så glider det mesta....:-)

    På onsdag har jag i något svagt ögonblick anmält mig på en kurs. Som slutar kl. 18. Hur tänkte jag då?? Kommer att vara bra trött när nästa arbetsvecka är slut...

    SvaraRadera
  4. jo, just det: det är silver på trådarna bak på den rosa och den vita. Vad jag sett iaf.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Tack alla! Det låter som att det är bäst att jag provar den på riktigt innan jag köper, var så nära att klicka hem:) Tack för bilder Mimmi!
    Forbid me not, jag skulle också behöva krympa lite jag med...
    Kram/C.

    SvaraRadera