söndag 19 december 2010

4:e Advent...





...god morgon! Fem dagar till julafton...
I vår familj har vi delat upp ansvarområden för julbordet och det är jag som är ansvarig för bakandet. Lussebullar, pepparkakor, saffransskorpor, Rocky road är klart. Fruktkaka bakas på tisdagkväll, då tror jag att den hinner "mogna" lagom, mjuk pepparkaka dagen innan julafton så att den är riktigt mjuk och god. Fruktbröd och Danskråglimpa har jag beställt på bageriet här där jag bor.

Jag tänkte tipsa om några sista julklappstips som kommer från Country by Mail där idag är sista dag att lägga order för leverans före jul.

Det vackra silverhalsbandet kommer från Lotta Djossou, en längre modell på kedjan, 80 cm, med ett stort A. A står för det franska a´bientot, vi ses snart igen. Superfint!
Franska hamamtvålar, inslagna i vackert franskt tidningspapper samt har ett pilgrimemblem, perfekt gå bort present tycker jag, 79 kr. Finns under fliken "spa".
Kuddöverdraget med & -tecken skulle jag gärna ha i min soffa, jättefin! Sytt i grov juteväv och handtryckt, 395 kr, finns under fliken "textil inredning".

Hoppas att ni alla får en supermysig 4:e advent!
Kram/C.

1 kommentar:

  1. Åh men du. Det är inte svårt att göra den kudden själv...har du en symaskin och svart textilfärg så... fixar du det på nolltid...!

    Så vackert halsband...tror dock inte att maken vill ha det om halsen och jag har nog shoppat nog till mig själv va?

    Two days to go, two days to go...!

    Kramar!

    /Fia

    SvaraRadera