onsdag 29 december 2010

God Morgon...


...alla! Hoppas att ni har sovit gott!
Jag ska snart börja göra mig iordning för bege mig mot Ortopeden för återbesök, äntligen, denna dag har känts så långt borta kan jag lova!
Hoppas, hoppas att han säger att det har gått bra!

Precis som jag har skrivit förut så är jag en mycket dålig REA-shoppare så igår klickade jag hem något helt annat. Det blev en HunkyDory Go-No Statement Dress i vitt. Jag har tittat på denna klänning länge, den är så fin! Så nu slog jag till. Jag hade lite svårt att välja färg men vitt är så fint nu till våren (säger jag mitt i december) snyggt till mörka jeans, vita Converse och någon snygg scarf men även till svarta tights och Primeboots.
Jag har inte så mycket från HunkyDory i garderoben sedan tidigare, måste erkänna att jag tycker att det är lite för basic för priset, men denna klänningsmodell känns väldigt välarbetad.

Ett litet REA-tips denna dag är webshopen Lars&Johanna de har en massa REA från Odd Molly, Chill Norway, Malene Birger, Ester Elenora osv.

Ha en bra dag!
Kram/C.

6 kommentarer:

  1. Superfin är den! Jag klickade hem en i svart på rea, och har fått mersmak. Var hittade du den vita?!

    Gott Nytt År!

    NewYorker

    SvaraRadera
  2. Hej New Yorker!
    Åh viken tur du hade och hittade på rea, jag hade gärna haft en svrt också :)
    Den finns på Factory Malmö, se länk längst ner på bloggen.
    Gott nytt år och kul att du tittade in hos mig!
    Kram/C.

    SvaraRadera
  3. Tack! Uppfattade som att den var på rea, men tydligen inte - ännu ... Frågan är om jag kan hålla fingret borta ändå!

    KRAM

    NewYorker

    SvaraRadera
  4. Stod och fingrade på en ljusgrå igår...höll mig dock...men den var fiiin!! Har samma känsla som du ang. Hunky Dory: att det är lite för högt pris för så "enkla" plagg. Men just Go-No statement är ju mer arbetad....Är ingen "grå-person" annars men just denna ljusgråa var så fin!

    Rea??

    SvaraRadera
  5. Jag var nog lite otydlig i texten här, denna var det inte REA på, den tillhör vårkollektionen. Fast den vita kom ju även i höst/vinter så egentligen vet jag inte men den låg under Factorys nyheter.
    New Yorker: Jag kunde inte hålla fingret borta, det gick bara inte, jag får skylla på vårkänslor:)
    Forbid Me Not: Ljusgrå låter ju jättefint! Man kan alltid ha en scarf till som passar ansiktsfärgen bättre om det är en färg som man inte tycker att man passar i. Med denna vita blir det scarf för mig ungefär till juli, då borde det blåbleka ha försvunnit haha:)
    Kram/C.

    SvaraRadera
  6. Vårkänslor, det låter underbart! Får se hur länge jag lyckas hålla mig borta. Hoppas det gick bra för dig idag.

    Kram

    NewYorker

    SvaraRadera