onsdag 1 december 2010

Julklappstips...



...tänkte jag försöka bjuda på fram till jul här på bloggen! Varje dag har jag tänkt och här kommer dagens tips.

Denna bok fick jag själv som en gåva av en god vän. Boken heter Handbok i STIL Din kompletta guide av Francine Maroukian och Sarah Woodruff. Titeln säger allt om innehållet, detta är en guide till en klassisk, tidlös och elegant look. Innehållet är bland annat, hur du kan knyta din scarf för att få olika stilar, hur du tar hand om kashmir, hur man handskas med lockigt hår, hur du applicerar lösögonfransar samt kapitlet Hur du klär dig varmt utan att se ut som en valross (det kapitlet borde vara tillägnat oss svenska kvinnor:))
Perfekt gåva till väninnan eller vilken kvinna som helst från 20 år och uppåt. Sen är den riktigt snygg i bokhyllan också...

Kram/C.

3 kommentarer:

  1. hohoho, ja hos oss finns det vissa värmeproblem...kan man milt säga...i matsalen var det så kallt idag att jag tog med en bit kartong att sitta på...för att undvika blåskatarr...Mutter mutter...men i klassrummet är det varmt iaf. Rektor har kallt i sitt rum ...;-)

    Så vi ser ut som valrossar allihopa...de tjockaste koftorna går folk omkring i och halsdukar..inomhus..i personalrummet drar det så kallt att de fått lägga ut filtar i sofforna...Filtarna fick vi för några månader sedan, efter valhelgen, när valarbetarna fått både nackspärr och förkylningar av att sitta i vårt personalrum under en dag....de klagade uppåt och plötsligt fanns det filtar...Och oooonej, vi hade naturligtvis aaaaldrig nämnt något om att det var lite kallt i vårt pers.rum.... ;-)

    Idag fick jag höra från en förälder att vi borde se till att barnen får läxorna fast läraren är sjuk...mmmm, lätt när vikarier inte ens hör av sig fast man BER om det....och ursäkta mig, dessutom, är man hemma och är sjuk så kanske inte det första som ploppar upp i skallen och det man orkar med, är att sätta sig och göra läxor till barnen....och vadå, maila ut hemifrån eller?

    Ang. lönen: vi fick vår nya lön i november och den retroaktiva delen på decemberlönen. Brukar vara så här. Ibland kan det ta längre tid, alla måste vara klara inom "området" innan de får gå ut med lönerna....Jag fick nog inte mindre än någon annan misstänker jag, men det är ju just detta med att uppskattas...

    Idag frågade chefen om jag hade funderat på att jobba heltid igen...han sa visserligen att han var medveten om att jag fick göra mycket som jag inte borde göra osv osv....mitt svar: "tja...men du vet, det är en kostnadsfråga..." hihi.

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag undrar om du är intresserad av att sälja din poncho ifrån missoni? Bara en tanke.. :)

    Mvh Anna

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!

    Tyvärr, den vill jag ha kvar, den är jättefin!
    Hoppas att du hittar en och ha det gott!

    Kram/C.

    SvaraRadera